Stilul de viață influențează durerea

Stilul de viață influențează durerea

Modul în care lucrăm, în care ne relaxăm, cum ne hrănim și cum dormim au un rol important în menținerea stării noastre de sănătate. Stilulul de viață, adică obiceiurile și tabieturile noastre zilnice… pot favoriza anumite disfuncționalități sau chiar predispoziția pentru anumite boli. Desigur, nimeni nu-i perfect, dar măcar atât să facem când știm că avem o problemă – “să echilibrăm balanța!”  Să intrăm iarăsi în armonie cu noi înșine și cu cei din jurul nostru. În rândurile de mai jos ne vom referi doar la acele aspecte care influențează manifestările dureroase.

Doriți o viață sănătoasă fară dureri cronice? Mentineți un stil de viață activ cu exerciții (plimbări) regulate, reduceți stressul, eliminați fumatul, mâncați sănătos și toate acestea vor contribui la reducerea inflamației și a durerilor cronicizate!

Odihna și somnul bun scad intensitatea durerii și reduc stările depresive. Ritmul circadian, zi / noapte, este important pentru un somn odihnitor. Lumina zilei, o plimbare scurtă pe timp de zi sau măcar mișcarea legată de activitățile curente zilnice întrețin un tonus mai bun și favorizează odihna, un somn adecvat și sănătos pe timpul nopții.

Sedentarismul, obezitatatea și fumatul sunt factori pro-inflamtori care mențin și agravează orice stare dureroasă. Fumatul induce o diminuare a circulației sanguine si scaderea aportului de sânge oxigenat la nivelul tesuturilor. Obezitatea mai are și un efect de presiune directă asupra articulațiilor, pe care le suprasolicită și astfel cresc uzura și degenerescența articulară, fenomene care oricum apar cu vârsta într-o masură mai mare sau mai mică dar pe care kilogramele în plus le agravează. Astfel, menținerea unei greutăți optime conduce la o funcționare și mobilitate mai bună a articulațiilor și în plus ameliorează într-o oarecare măsură și reacția inflamatorie din reumatism, spre exemplu.

Munca în condiții impropii, atât cea din construcții și alte condiții fizice grele suprasolicită organismul. La fel și activitatea prelungită la calculator dacă nu beneficiază de conditii ergonomice adecvate – prin posturi dificile si incorecte, favorizează apariția unei uzuri accelerate la nivel osteoarticular (în special la coloana vertebrală) și muscular, care produc durere cronică.

O dietă tipică care să amelioreze durerea, este cea mediteraneană care pune accentul pe fructe (cu conținut scăzut de zaharuri), verdețuri și legume, cu uleiul de măsline (nesaturat) și pește sau fructe de mare. Unul dintre beneficiile acestor mâncăruri este efectul antiinflamator al acestora.